| | Ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, βρέθηκε στο στούντιο του Realfm 97,8 και στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου.

“Υπάρχει μια αποδοχή συνολικά της πρότασης, γιατί η πρόταση έχει σχέση με τη δομή της Γ Λυκείου, με το πώς παίρνεις το και μετά πώς μπαίνεις στο Πανεπιστήμιο, υπάρχουν όμως και κάποιες κριτικές και ορισμένες επιφυλάξεις. Η κριτική είναι ότι φοβούνται τα παιδιά ότι η ύλη θα δημιουργήσει πρόβλημα για την προετοιμασία τους για τα Πανεπιστήμια. Είναι πια τέσσερα τα μαθήματα, έξι ώρες, ενώ σήμερα είναι 13-15 μαθήματα κτλ. Θέλω να διαβεβαιώσω τα παιδιά ότι η όποια αύξηση της ύλης είναι εντελώς λελογισμένη. Το αν αυξάνεται ή μειώνεται η ύλη δεν είναι θέμα σελίδων, αλλά περιεχομένου. Ας δώσουμε έμφαση στην ποιότητα, διαβεβαιώνω τα παιδιά ότι δεν θα υπάρχει αύξηση που θα οδηγήσει σε αδιέξοδο. Δεν έχει γίνει κατανοητό, λέμε ότι θα υπάρχουν τμήματα που θα μπορεί κανείς να εισαχθεί χωρίς Πανελλήνιες. Τα τμήματα αυτά θα είναι για όσα η ζήτηση δεν θα είναι μεγαλύτερη από τις θέσεις που υπάρχουν. Υπάρχει αίσθηση ότι αν ένα τμήμα δεν το θέλουν πολλοί δεν είναι καλό” είπε ο υπουργός.

“Δεν θέλω να κομματικοποιήσω κινητοποιήσεις μαθητών, αλλά πρέπει και οι μαθητές να προστατεύονται από τις ανακοινώσεις που λένε ότι τους εκφράζουν. Το να υπάρχουν ανακοινώσεις που λένε ‘μας αφαιρείς τη γενική παιδεία’, δεν είναι έντιμη αυτή η κριτική” σχολίασε.

Δείτε τις τελευταίες από την Ελλάδα για την Παιδεία και τα νέα της επικαιρότητας στο

“Έχω συνάντηση με την ΟΛΜΕ για να μας πει επιτέλους την γνώμη της. Η ΟΛΜΕ μας κάνει μια πρόταση; Θεωρεί ότι η ανυπαρξία της Γ Λυκείου είναι πρόβλημα; Θεωρεί ότι μοιραζόμαστε το ίδιο πρόβλημα; Θέλω να ξέρω τι θεωρεί η ίδια πρόβλημα. Είναι εύκολο να πεις ότι φροντιστηριοποιείται. Δεν μπορούμε να είμαστε το γαλατικό χωριό, σε όλα τα μέρη του κόσμου η τελευταία τάξη είναι μια μετάβαση από τη Γενική Παιδεία στο Πανεπιστήμιο” συμπλήρωσε.

“Επί ένα χρόνο συζητάμε διάφορες πτυχές αυτής της πρότασης. Ακούμε κιόλας όχι ακούμε μόνο. Ήταν ένα ζήτημα για το οποίο είχαμε δεχθεί σοβαρή επιχειρηματολογία και παρατηρήσεις. Τώρα για να πάρεις απολυτήριο ο καθηγητής του μαθήματος βάζει τα θέματα και διορθώνει. Ο άνθρωπος αυτός υφίσταται πίεση από τους γονείς και αναγκάζεται να βάλει και κάτι παραπάνω στη βαθμολογία. Είναι λοιπόν και θέμα ηθικής τάξης. Εμείς λέμε ότι θα υπάρχουν ομάδες σχολείων, οι πέντε φυσικοί πχ θα βάλουν τα θέματα και στα σχολεία θα γράφουν σε κόλλες με κλειστό το όνομα και η διόρθωση δεν θα γίνεται από τον καθηγητή της τάξης, αλλά από τον καθηγητή του διπλανού σχολείου.

Έτσι η βαθμολογίες θα είναι αντικειμενικότερες. Δεν θεωρώ ότι υπερβολική σταθερότητα είναι κάτι θετικό. Θα είναι ένας τρόπος να δεις τι δυσκολίες έχεις ενόψει . Αρχικά είχαμε πει αυτό να μετράει 10%, μας είπαν ότι σε μια περιοχή τα θέματα να είναι πιο απλά. Είπαμε σε πρώτη φάση να εδραιωθεί το σύστημα αυτό, άρα ας κανονικοποιηθεί το σύστημα, να συνηθίσουμε όλοι και όταν έρθει η ώρα μετράμε και το απολυτήριο” τόνισε.

“Οι μαθητές είναι τζίνια σε αυτά. Ο αριθμός 10 για το μηχανογραφικό είναι ο βέλτιστος αριθμός ώστε να υπάρχει δυνατότητα να προκύπτουν και τμήματα που μπορείς να πας χωρίς εξετάσεις. Θα είναι ο μάξιμουμ πιθανός αριθμός” ανέφερε.

“Αρχές Απριλίου θα ανακοινωθεί η . Τέτοιο προγραμματισμό δεν έχει ούτε η Ελβετία, γιατί είναι η εξεταστέα όχι η διδακτέα. Εμείς στη λογική να υπάρχει η ηρεμότερη δυνατή μετάβαση από το σημερινό στο καινούργιο, θα βασιστούμε κατά 75%-80% στα υπάρχοντα βιβλία. Θα υπάρχουν κάποια συμπληρώματα μόνο στα υπάρχοντα βιβλία. Πάμε με τις λιγότερες δυνατές αναταράξεις” υπογράμμισε.

“Σήμερα αναμένουμε την επίσημη απόφαση της Ιεραρχίας, θα εκτιμήσουμε την απόφαση όπως θα διατυπωθεί και θα πράξουμε αναλόγως. Υπήρξε μια σημαντική παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου που έλεγε να συνεχιστεί ο διάλογος εφ’ όλης της ύλης. Αν υπάρχουν εμμονές ιεραρχών που δεν θέλουν να προχωρήσει αυτό, την ευθύνη την παίρνουν όσοι δεν θέλουν να προχωρήσουν τα πράγματα και να μείνουν σε ένα προβήματικό καθεστώς και η πρότασή μας δίνει μια διέξοδο” είπε ο υπουργός.