Ναι σε όλα για τη συμφωνία – Συζητούν νέα μείωση συντάξεων

Διεκόπησαν οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους δανειστές λίγο πριν τις 22:00. Επί τάπητος τέθηκαν τα χρηματοοικονομικά και τα «κόκκινα» δάνεια. Σύμφωνα με υψηλόβαθμο αξιωματούχο υπήρξε συμφωνία σε όλο το πακέτο μέτρων-αντίμετρων, πλην του συνταξιοδοτικού. Οπως παραδέχθηκε η εκκρεμότητα δεν αφορά μόνο σε «τεχνικά» θέματα. «Υπάρχει και ένα ζήτημα με «πολιτικές πτυχές»» τόνισε. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΔΝΤ επιμένει και παραμένει υπό συζήτηση το αν θα μπει ή όχι πλαφόν στο κούρεμα της προσωπικής διαφοράς όπως και αν θα χρειαστεί κι άλλο κούρεμα στις επικουρικές. Σε εκκρεμότητα υπάρχει και ένα «πολιτικό» θέμα στο κεφάλαιο των «κόκκινων» δανείων, χωρίς να δίνονται περαιτέρω διευκρινίσεις. Εχουν κλείσει πάντως οι φάκελοι της Ενέργειας, της Παιδείας και της Υγείας. «Κλείδωσε» η μείωση του αφορολόγητου Εκλεισαν επίσης με τα φορολογικά, πράγμα που σημαίνει ότι «κλείδωσε» η μείωση του αφορολογήτου. Σύμφωνα με πληροφορίες το αφορολόγητο πλέον, θα διαμορφωθεί στα εξής επίπεδα: 8.685 για άγαμο5.905 για ένα παιδί6.135 για δύο παιδιά6.595 για τρία και πάνω παιδιάΑν ισχύσει το πακέτο φορολογικών αντίμετρων και έχουμε και μείωση του πρώτου συντελεστή από το 22% στο 20%, τα αφορολόγητα διαμορφώνονται, αντιστοίχως, εξ εξής: 6.250 για άγαμο6.500 για έγγαμο με ένα παιδί6.750 για έγγαμο με δύο παιδιά7.250 για έγγαμο με τρία και άνω παιδιάΗ αινιγματική δήλωση για το υπερπλεόνασμα Αινιγματική ήταν η δήλωση του ίδιου κυβερνητικού αξιωματούχου για τη συζήτηση που δεν έγινε σήμερα -αλλά θα γίνει τα επόμενα 24ωρα, για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του υπερπλεονάσματος 4,2%. Σε ερώτηση αν αυτή η συζήτηση αφορά και στις προβλέψεις του ΔΝΤ για το 2018 (2% αντί 3,5%) απάντησε ότι «επηρεάζει σε πολλά θέματα» αποφεύγοντας να δώσει σαφή απάντηση. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, στο κείμενο που βρίσκεται στο τραπέζι τις διαπραγμάτευσης, υπάρχει ρητή δέσμευση της ελληνικής πλευράς για λήψη μέτρων περίπου 500 εκατ. ευρώ για το 2018, προκειμένου να καλυφθεί το κενό που είχε εκτιμηθεί το περασμένο φθινόπωρο. Μεταξύ αυτών των μέτρων, είναι το «ψαλίδισμα» του επιδόματος θέρμανσης και κοινωνικών επιδομάτων για όσους καλύπτονται από το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης, όπως και κατάργηση φοροαπαλλαγών.

Πρόταση-βόμβα του υπ. Δικαιοσύνης: «Οχι» σε αναδιάρθρωση χρεών κομμάτων και ΜΜΕ

Πρόταση-βόμβα κάνει το υπ. Δικαιοσύνης καθώς σύμφωνα με υψηλόβαθμο αξιωματούχο που συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς αρνείται την αναδιάρθρωση χρεών σε κόμματα και ΜΜΕ. Τα «κόκκινα» δάνεια συζητείται στις διαπραγματεύσεις Αθήνας-δανειστών και το επιχείρημα του εν λόγω παράγοντα ήταν ότι τα κόμματα, δεν μπορούν ούτως ή άλλως να μπουν σε κάποια ρύθμιση αναδιάρθρωσης, αφού δεν είναι επιχειρήσεις. Για τα δε ΜΜΕ δεν έδωσε περισσότερες διευκρινίσεις, είπε απλώς ότι η πρόταση αφορά στις οφειλές που έχουν ήδη δημιουργηθεί. Αυτό, όπως είναι προφανές, συσσωρεύει ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα στον χώρο των ΜΜΕ. Κόντρα υπ. Δικαιοσύνης-ΤτΕ για την ασυλία τραπεζικών στελεχών. Την ίδια ώρα ξέσπασε κόντρα μεταξύ υπ. Δικαιοσύνης και ΤτΕ σχετικά με την ασυλία των τραπεζικών στελεχών, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό. Σύμφωνα με πληροφορίες από υψηλόβαθμο αξιωματούχο, η διάταξη που θα ενσωματωθεί και θα ψηφιστεί μέχρι τις 15 Μαΐου σε ν/σ του υπ. Δικαιοσύνης προβλέπει ότι για τους δημόσιους λειτουργούς θα πρέπει να υπάρχει άδεια ή θετική γνωμοδότηση από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Για τα δε τραπεζικά στελέχη που εμπλέκονται σε αναδιαρθρώσεις δανείων, θα απαιτείται γνωμοδότηση του υπ. Οικονομικών, μετά από σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας διεύθυνσης της Τράπεζες της Ελλάδας. Μάλιστα, το χρονικό περιθώριο που θα δίνει η διάταξη για την κατάθεση της θετικής γνώμης θα είναι δύο μήνες σύμφωνα με υψηλόβαθμο παράγοντα του υπ. Δικαιοσύνης. Η εν λόγω διάταξη δεν θα έχει αναδρομική ισχύ – δεν θα καλύπτει δηλαδή περιπτώσεις που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη αναδιάρθρωση χρεών. Ανώτατες πηγές της ΤτΕ διατήρησαν σοβαρές ενστάσεις για την επίμαχη διάταξη και επιφυλάχθηκαν να διατυπώσουν θέση αύριο, Σάββατο, οπότε και αναμένεται να επανεξεταστεί το ζήτημα. Με άλλα λόγια, η πρόταση του υπ. Δικαιοσύνης σημαίνει ότι θα εξετάζεται ad hoc κάθε περίπτωση εμπλοκής τραπεζικών στελεχών σε περιπτώσεις αναδιάρθρωσης, μια διαδικασία που είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και θα επιτείνει το πρόβλημα για τα «κόκκινα» δάνεια για τα οποία «καίγονται» ΤτΕ και επιχειρήσεις. Πηγή κειμένου: iefimerida

Αποκαλυπτικά στοιχεία: Που ζουν οι πιο πλούσιοι Έλληνες;

Άκρως αποκαλυπτικά είναι τα στατιστικά στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων για τα εισοδήματα και τα ποσά των φόρων που πλήρωσαν οι φορολογούμενοι ανά νομό σε ολόκληρη την Ελλάδα. Οι Αθηναίοι, οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής, του Πειραιά, της Χίου, της Θεσσαλονίκης αλλά και οι κάτοικοι του Νομού Κοζάνης δηλώνουν κατά μέσο όρο τα υψηλότερα εισοδήματα σε όλη την επικράτεια, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται οι φορολογούμενοι που κατοικούν στη Ροδόπη, την Ευρυτανία, την Ηλεία, την Αιτωλοακαρνανία και τη Ζάκυνθο. Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο οι πιο «πλούσιοι» φορολογούμενοι βάσει του μέσου δηλωθέντος εισοδήματος κατοικούν στην Αθήνα, αφού 1.701.233 οικογένειες δήλωσαν το περασμένο έτος μέσο εισόδημα 15.435 ευρώ και πλήρωσαν φόρο κατά μέσο όρο 2.014 ευρώ. Οι κάτοικοι της πρωτεύουσας αν και βρίσκονται στην κορυφή με το υψηλότερο μέσο δηλωθέν εισόδημα έχουν υποστεί ισχυρό πλήγμα από την κρίση, γεγονός που αντανακλάται στα εισοδήματα που δηλώθηκαν στην εφορία. Το 2012 το μέσο δηλωθέν εισόδημα των Αθηναίων είχε ανέλθει σε 19.554 ευρώ ενώ πέρυσι προσγειώθηκε ανώμαλα στις 15.435 ευρώ. Δηλαδή μέσα σε πέντε χρόνια το μέσο δηλωθέν εισόδημα των φορολογούμενων της Αθήνας συρρικνώθηκε κατά 21% ή 4.119 ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι φορολογούμενοι της Ανατολικής Αττικής, οι οποίοι δήλωσαν μέσο εισόδημα 15.088 ευρώ από 18.348 που είχαν εμφανίσει στην εφορία το 2012 και ακολουθούν οι Πειραιώτες με μέσο εισόδημα 12.525 ευρώ όταν το 2012 δήλωναν κατά μέσο όρο 16.055 ευρώ. Στην τέταρτη θέση ανέβηκαν οι φορολογούμενοι της Χίου που δήλωσαν κατά μέσο όρο 12.523 ευρώ ενώ αντίθετα σε χαμηλότερη θέση βρέθηκαν οι φορολογούμενοι του νομού Κοζάνης ευρώ με μέσο εισόδημα 11.759 ευρώ από 16.007 ευρώ που είχαν δηλώσει στην εφορία το 2012. Οι «φτωχοί» νομοίΣτους 10 πιο φτωχούς νομούς της χώρας, βάσει των δηλωθέντων εισοδημάτων των φορολογουμένων που κατοικούν σε αυτούς, είναι ο νομός Ροδόπης αφού οι φορολογούμενοι που κατοικούν στον εν λόγω νομό δήλωσαν το προηγούμενο έτος μέσο ετήσιο εισόδημα μόλις 8.540 ευρώ, κάτω δηλαδή από το αφορολόγητο όριο των 8.636 ευρώ που ισχύει σήμερα για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες που δεν έχουν παιδιά ευρώ. Το 2012 τα νοικοκυριά στη Ροδόπη είχαν εμφανίσει εισόδημα 11.708 ευρώ. Τη λίστα με τους φτωχούς νομούς περιλαμβάνονται οι φορολογούμενοι της Ευρυτανίας με μέσο δηλωθέν εισόδημα 8.591 ευρώ, της Ηλείας με 8.593 ευρώ και της Αιτωλοακαρνανίας με μέσο εισόδημα 8.620 ευρώ. Πληθυσμιακά ο νομός με τους λιγότερους φορολογουμένους παραμένει αυτός της Ευρυτανίας, καθώς φορολογική δήλωση υποβάλλουν μόλις 9.108 νοικοκυριά.

Χρέη στο Δημόσιο: Πόσα πρέπει να χρωστάς για να ανοίξει η θυρίδα σου;

Διευκρινιστική ανακοίνωση εξέδωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, για το πότε επιτρέπεται το άνοιγμα τραπεζικών θυρίδων οφειλετών του Δημοσίου. Με αφορμή δημοσιεύματα, η ΑΑΔΕ σημειώνει ότι «το άνοιγμα τραπεζικών θυρίδων προβλέπεται από το νόμο και εντάσσεται στα μέτρα, τα οποία εφαρμόζουν - βάσει της νομοθεσίας - οι ελεγκτικές υπηρεσίες της φορολογικής διοίκησης εδώ και χρόνια». Προσθέτει ωστόσο ότι «στην πράξη, εφαρμόζεται με μεγάλη φειδώ, και για οφειλέτες με χρέη άνω του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ». Τέλος, διευκρινίζει ότι «καμία νέα εντολή δεν έχει δοθεί προς τις υπηρεσίες σχετικά με άνοιγμα θυρίδων».

Από σήμερα: Ποιοι επαγγελματίες πρέπει να εγκαταστήσουν υποχρεωτικά POS

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την εγκατάσταση των αυτόματων μηχανημάτων εξόφλησης συναλλαγών με κάρτες (POS) από δεκάδες επαγγέλματα που εντάχθηκαν στην πρώτη φάση υποχρεωτικής εφαρμογής του μέτρου. Δημοσιεύτηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργική απόφαση με την οποία ορίζεται προθεσμία τριών μηνών, η οποία ξεκινά απο σήμερα για την σύμμόρφωση των υπόχρεων.Σε περίπτωση που υπόχρεοι στην εφαρμογή του μέτρου κάνουν έναρξη επαγγέλματος εντός των τελευταίων τριάντα ημερών της τρίμηνης προθεσμίας τότε θα πρέπει να συμμορφωθούν με την αποφαση σε διάστημα τεσσάρων μηνών απο σήμερα. Στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.500 ευρώ το οποίο υπο προυποθέσεις θα μπορεί να μειωθεί στο μισό.Σύμφωνα με την απόφαση υποχρέωση εγκατάστασης POS για αποδοχή συναλλαγών με κάρτες στις προθεσμίες που ορίζονται έχουν οι ακόλουθες κατηγορίες επαγγελματιών:Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας - ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ33.12 - Επισκευή μηχανημάτων33.13 - Επισκευή ηλεκτρονικού και οπτικού εξοπλισμού33.14 - Επισκευή ηλεκτρικού εξοπλισμού35.11 - Παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος35.12 - Μετάδοση ηλεκτρικού ρεύματος35.13 - Διανομή ηλεκτρικού ρεύματος35.14 - Εμπόριο ηλεκτρικού ρεύματος35.21 - Παραγωγή φυσικού αερίου35.22 - Διανομή αέριων καυσίμων μέσω αγωγών35.23 - Εμπόριο αέριων καυσίμων μέσω αγωγών36.00 - Συλλογή, επεξεργασία και παροχή νερού43.21 - Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις43.22 - Υδραυλικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις θέρμανσης και ψύξης45.11 - Πώληση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανο­κίνητων οχημάτων45.19 - Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων45.20 - Συντήρηση και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων45.32 - Λιανικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα45.40 - Πώληση, συντήρηση και επισκευή μοτοσι­κλετών και των μερών και εξαρτημάτων τους47.21 - Λιανικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.22 - Λιανικό εμπόριο κρέατος και προϊόντων κρέ­ατος σε εξειδικευμένα καταστήματα47.23 - Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε εξειδικευμένα καταστήματα47.24 - Λιανικό εμπόριο ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και λοιπών ειδών αρτοποιίας και ζαχαροπλα­στικής σε εξειδικευμένα καταστήματα47.25 - Λιανικό εμπόριο ποτών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.26 - Λιανικό εμπόριο προϊόντων καπνού σε εξει­δικευμένα καταστήματα47.30 - Λιανικό εμπόριο καυσίμων κίνησης σε εξει­δικευμένα καταστήματα47.41 - Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε εξειδικευμένα καταστήματα47.42 - Λιανικό εμπόριο τηλεπικοινωνιακού εξοπλι­σμού σε εξειδικευμένα καταστήματα47.43 - Λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικό­νας σε εξειδικευμένα καταστήματα47.52 - Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.54 - Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συ­σκευών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.59 - Λιανικό εμπόριο επίπλων, φωτιστικών και άλ­λων ειδών οικιακής χρήσης σε εξειδικευμένα καταστήματα47.61 - Λιανικό εμπόριο βιβλίων σε εξειδικευμένα καταστήματα47.64 - Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα47.65 - Λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους σε εξειδικευμένα καταστήματα47.71 - Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε εξειδικευμέ­να καταστήματα47.72 - Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτι­νων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.73 - Λιανικό εμπόριο φαρμακευτικών ειδών (φαρμακεία)47.74 - Λιανικό εμπόριο ιατρικών και ορθοπεδικών ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.75 - Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλ­λωπισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα47.77 - Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα55.10 - Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα55.20 - Καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής55.30 - Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα55.90 - Άλλα καταλύματα56.10 - Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης56.30 - Δραστηριότητες παροχής ποτών59.14 - Δραστηριότητες προβολής κινηματογραφι­κών ταινιών61.10 - Ενσύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηρι­ότητες61.20 - Ασύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριό­τητες61.30 - Δορυφορικές τηλεπικοινωνιακές δραστηρι­ότητες69.10 - Νομικές δραστηριότητες69.20 - Δραστηριότητες λογιστικής, τήρησης βιβλίων και λογιστικού ελέγχου· παροχή φορολογικών συμβουλών71.11 - Δραστηριότητες αρχιτεκτόνων71.12 - Δραστηριότητες μηχανικών και συναφείς δραστηριότητες παροχής τεχνικών συμ­βουλών75.00 - Κτηνιατρικές δραστηριότητες77.11 - Ενοικίαση και εκμίσθωση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων77.12 - Ενοικίαση και εκμίσθωση φορτηγών77.21 - Ενοικίαση και εκμίσθωση ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών77.22 - Ενοικίαση βιντεοκασετών και δίσκων77.29 - Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων ειδών προ­σωπικής ή οικιακής χρήσης79.11 - Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων79.12 - Δραστηριότητες γραφείων οργανωμένων ταξιδιών85.20 - Πρωτοβάθμια εκπαίδευση85.31 - Γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση85.32 - Τεχνική και επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση85.41 - Μεταδευτεροβάθμια μη τριτοβάθμια εκπαί­δευση85.51 - Αθλητική και ψυχαγωγική εκπαίδευση85.53 - Δραστηριότητες σχολών οδηγών85.59 - Άλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α.86.10 - Νοσοκομειακές δραστηριότητες86.21 - Δραστηριότητες άσκησης γενικών ιατρικών επαγγελμάτων86.22 - Δραστηριότητες άσκησης ειδικών ιατρικών επαγγελμάτων86.23 - Δραστηριότητες άσκησης οδοντιατρικών επαγγελμάτων86.90 - Άλλες δραστηριότητες ανθρώπινης υγείας87.10 - Δραστηριότητες νοσοκομειακής φροντίδας με παροχή καταλύματος87.20 - Δραστηριότητες φροντίδας με παροχή κα­ταλύματος για άτομα με νοητική υστέρηση, ψυχικές διαταραχές και χρήση ουσιών87.30 - Δραστηριότητες φροντίδας με παροχή κα­ταλύματος για ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία87.90 - Άλλες δραστηριότητες φροντίδας με παροχή καταλύματος88.91 - Δραστηριότητες βρεφονηπιακών και παιδι­κών σταθμών92.00 - Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα93.13 - Εγκαταστάσεις γυμναστικής93.21 - Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλ­λων θεματικών πάρκων93.29 - Άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυ­χαγωγίας95.11 - Επισκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακού εξοπλισμού96.02 - Δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής Αναλυτικότερα στην απόφαση ορίζεται οτι:- Οι Υπόχρεοι οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας.- Υπόχρεοι που θα προβούν σε έναρξη δραστηριότητας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριάντα ήμερων προ της παρέλευσης της προθεσμίας οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τεσσάρων μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας.- Οσοι κάνουν έναρξη δραστηριότητας ή σχετική μεταβολή μετά την παρέλευση της προθεσμίας οφείλουν να συμμορφωθούν εντός ενός μηνός από την έναρξη, ή τη μεταβολή.- Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και τη βεβαίωση παραβάσεων της παρ. 1 του άρθρου 65 του ν. 4446/2016 ορίζονται η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.- Οι υπηρεσίες της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Ε.Γ.Σ.Δ.Ο.Ε) και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), εφόσον στα πλαίσια των ελέγχων που διενεργούν βάσει των αρμοδιοτήτων τους, διαπιστώσουν παράβαση της παρ. 1 του άρθρου 65 του ν. 4446/2016, υποχρεούνται σε έγγραφη ενημέρωση της Διεύθυνσης Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας της Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών ή της κατά τόπο αρμόδιας Διεύθυνσης Ανάπτυξης για την περαιτέρω εφαρμογή της οριζόμενης με την παρούσα διαδικασίας.- Για τη διενέργεια ελέγχων η Α.Α.Δ.Ε. κοινοποιεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κατάλογο στον οποίο περιλαμβάνονται:α) Οι Αριθμοί Φορολογικού Μητρώου του συνόλου των Υπόχρεων.β) Στοιχεία από τα οποία προκύπτει η δυνατότητα ή μη αποδοχής πληρωμών με κάρτα, όπως, ενδεικτικά, εισπράξεις μέσω πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών ή άλλων μέσων πληρωμής με κάρτα, για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.Οι αρμόδιες υπηρεσίες συγκροτούν κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα τουλάχιστον από δύο υπαλλήλους.- Στους παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων πεντακοσίων ευρώ. Τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας στην οποία υπάγονται τα ελεγκτικά όργανα που διαπίστωσαν την παράβαση. Τα ελεγκτικά όργανα υποχρεούνται να υποβάλουν εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία διαπίστωσης τέλεσης της παράβασης τις σχετικές εκθέσεις στην Υπηρεσία τους. Η απόφαση επιβολής προστίμου εκδίδεται μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε ργάσιμων ημερών από την υποβολή της σχετικής έκθεσης, και αφού ζητηθεί ακρόαση του διοικούμενου κατά το άρθρο 6 του ν. 2690/1999 (Α' 45), και κοινοποιείται αμελλητί στον παραβάτη.- Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή εντός τριάντα ημερών από την κοινοποίησή της, η οποία ασκείται ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν εκδοθεί από την Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών, και ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.- Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ εάν:α) Ο υπόχρεος εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής της παρ. 4, προβεί σε καταβολή του. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.β) Ο υπόχρεος εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική Υπηρεσία τιμολόγιο που αποδεικνύει την αγορά τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα.- Σε περίπτωση που οι αρμόδιες Υπηρεσίες δεχθούν τουλάχιστον πέντε καταγγελίες σε διάστημα τριών διαδοχικών μηνών για την μη αποδοχή πληρωμών με χρήση Μέσων Πληρωμής με Κάρτα από Υπόχρεο, αυτές κοινοποιούνται στην Α.Α.Δ.Ε. και στην Ε.Γ. Σ. Δ.Ο.Ε., προκειμένου να ληφθούν υπόψη κατά τον προγραμματισμό και τη διενέργεια ελέγχων, αρμοδιότητάς τους.

Νέα θέματα ανοίγει το ΔΝΤ στη διαπραγμάτευση

Σε ανάλυση του πρωτογενούς πλεονάσματος 4,2% του ΑΕΠ για το 2016 θα προχωρήσει η ελληνική πλευρά με τους επικεφαλής των κλιμακίων των θεσμών, στη συνάντηση που βρίσκεται σε εξέλιξη. Σύμφωνα με κυβερνητικό παράγοντα, θα εξεταστεί τι μερίδιο από αυτό είναι μόνιμο και επαναλαμβανόμενο τα επόμενα έτη και τι είναι έκτακτο, προκειμένου να υπολογιστεί η θετική επίπτωση το 2017 και το 2018. Παράλληλα, όπως ανέφερε ο ίδιος αξιωματούχος, στο πεδίο των χρηματοοικονομικών θα συζητηθούν κάποια καινούργια θέματα που εγέρθηκαν από το ΔΝΤ, καθώς και τα «κόκκινα» δάνεια.

Πρωτομαγιά 2017: Απεργία στα ΜΜΜ – Πώς θα κινηθούν

MMM: Από τις 09:00 το πρωί έως 21:00 το βράδυ θα κινηθούν την Πρωτομαγιά τα λεωφορεία, λόγω συμμετοχής των εργαζομένων στις κινητοποιήσεις της Εργατικής Πρωτομαγιάς. Συγκεκριμένα, η Ένωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ,...

Αποκαλυπτικά στοιχεία: Οι πλούσιοι και φτωχοί ανά νομό

Αποκαλυπτικά είναι τα στατιστικά στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων για τα εισοδήματα και τα ποσά των φόρων που πλήρωσαν οι φορολογούμενοι ανά νομό σε ολόκληρη την Ελλάδα.Οι Αθηναίοι, οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής, του Πειραιά, της Χίου, της Θεσσαλονίκης αλλά και οι κάτοικοι του Νομού Κοζάνης δηλώνουν κατά μέσο όρο τα υψηλότερα εισοδήματα σε όλη την επικράτεια, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται οι φορολογούμενοι που κατοικούν στη Ροδόπη, την Ευρυτανία, την Ηλεία, την Αιτωλοακαρνανία και τη Ζάκυνθο.Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο οι πιο «πλούσιοι» φορολογούμενοι βάσει του μέσου δηλωθέντος εισοδήματος κατοικούν στην Αθήνα, αφού 1.701.233 οικογένειες δήλωσαν το περασμένο έτος μέσο εισόδημα 15.435 ευρώ και πλήρωσαν φόρο κατά μέσο όρο 2.014 ευρώ. Οι κάτοικοι της πρωτεύουσας αν και βρίσκονται στην κορυφή με το υψηλότερο μέσο δηλωθέν εισόδημα έχουν υποστεί ισχυρό πλήγμα από την κρίση, γεγονός που αντανακλάται στα εισοδήματα που δηλώθηκαν στην εφορία.Το 2012 το μέσο δηλωθέν εισόδημα των Αθηναίων είχε ανέλθει σε 19.554 ευρώ ενώ πέρυσι προσγειώθηκε ανώμαλα στις 15.435 ευρώ. Δηλαδή μέσα σε πέντε χρόνια το μέσο δηλωθέν εισόδημα των φορολογούμενων της Αθήνας συρρικνώθηκε κατά 21% ή 4.119 ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι φορολογούμενοι της Ανατολικής Αττικής, οι οποίοι δήλωσαν μέσο εισόδημα 15.088 ευρώ από 18.348 που είχαν εμφανίσει στην εφορία το 2012 και ακολουθούν οι Πειραιώτες με μέσο εισόδημα 12.525 ευρώ όταν το 2012 δήλωναν κατά μέσο όρο 16.055 ευρώ. Στην τέταρτη θέση ανέβηκαν οι φορολογούμενοι της Χίου που δήλωσαν κατά μέσο όρο 12.523 ευρώ ενώ αντίθετα σε χαμηλότερη θέση βρέθηκαν οι φορολογούμενοι του νομού Κοζάνης ευρώ με μέσο εισόδημα 11.759 ευρώ από 16.007 ευρώ που είχαν δηλώσει στην εφορία το 2012.Οι «φτωχοί» νομοίΣτους 10 πιο φτωχούς νομούς της χώρας, βάσει των δηλωθέντων εισοδημάτων των φορολογουμένων που κατοικούν σε αυτούς, είναι ο νομός Ροδόπης αφού οι φορολογούμενοι που κατοικούν στον εν λόγω νομό δήλωσαν το προηγούμενο έτος μέσο ετήσιο εισόδημα μόλις 8.540 ευρώ, κάτω δηλαδή από το αφορολόγητο όριο των 8.636 ευρώ που ισχύει σήμερα για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες που δεν έχουν παιδιά ευρώ. Το 2012 τα νοικοκυριά στη Ροδόπη είχαν εμφανίσει εισόδημα 11.708 ευρώ.Τη λίστα με τους φτωχούς νομούς περιλαμβάνονται οι φορολογούμενοι της Ευρυτανίας με μέσο δηλωθέν εισόδημα 8.591 ευρώ, της Ηλείας με 8.593 ευρώ και της Αιτωλοακαρνανίας με μέσο εισόδημα 8.620 ευρώ. Πληθυσμιακά ο νομός με τους λιγότερους φορολογουμένους παραμένει αυτός της Ευρυτανίας, καθώς φορολογική δήλωση υποβάλλουν μόλις 9.108 νοικοκυριά. imerisia.gr

ΑΣΕΠ: Προκήρυξη για τις γενικές διευθύνσεις υπουργείων

Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης εξέδωσε την υπ’ Αριθ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.35.47/2300/οικ.13912 Εγκύκλιο (ΑΔΑ: 6ΞΕ7465ΧΘΨ-4ΒΣ) σχετικά με την Προκήρυξη για την πλήρωση οριζόντιων θέσεων ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης Υπουργείων κατ’ εφαρμογή των...

Από σήμερα η υποχρεωτική εγκατάσταση POS για τους επαγγελματίες. Τσουχτερά πρόστιμα

Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την εγκατάσταση των αυτόματων μηχανημάτων εξόφλησης συναλλαγών με κάρτες (POS) από δεκάδες επαγγέλματα που εντάχθηκαν στην πρώτη φάση υποχρεωτικής εφαρμογής του μέτρου. Δημοσιεύτηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργική απόφαση με την οποία ορίζεται προθεσμία τριών μηνών, η οποία ξεκινά απο σήμερα για την σύμμόρφωση των υπόχρεων.Σε περίπτωση που υπόχρεοι στην εφαρμογή του μέτρου κάνουν έναρξη επαγγέλματος εντός των τελευταίων τριάντα ημερών της τρίμηνης προθεσμίας τότε θα πρέπει να συμμορφωθούν με την αποφαση σε διάστημα τεσσάρων μηνών απο σήμερα. Στους παραβάτες θα επιβάλλεται πρόστιμο 1.500 ευρώ το οποίο υπο προυποθέσεις θα μπορεί να μειωθεί στο μισό.Σύμφωνα με την απόφαση υποχρέωση εγκατάστασης POS για αποδοχή συναλλαγών με κάρτες στις προθεσμίες που ορίζονται έχουν οι ακόλουθες κατηγορίες επαγγελματιών:Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας - ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ33.12 - Επισκευή μηχανημάτων33.13 - Επισκευή ηλεκτρονικού και οπτικού εξοπλισμού33.14 - Επισκευή ηλεκτρικού εξοπλισμού35.11 - Παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος35.12 - Μετάδοση ηλεκτρικού ρεύματος35.13 - Διανομή ηλεκτρικού ρεύματος35.14 - Εμπόριο ηλεκτρικού ρεύματος35.21 - Παραγωγή φυσικού αερίου35.22 - Διανομή αέριων καυσίμων μέσω αγωγών35.23 - Εμπόριο αέριων καυσίμων μέσω αγωγών36.00 - Συλλογή, επεξεργασία και παροχή νερού43.21 - Ηλεκτρικές εγκαταστάσεις43.22 - Υδραυλικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις θέρμανσης και ψύξης45.11 - Πώληση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανο­κίνητων οχημάτων45.19 - Πώληση άλλων μηχανοκίνητων οχημάτων45.20 - Συντήρηση και επισκευή μηχανοκίνητων οχημάτων45.32 - Λιανικό εμπόριο μερών και εξαρτημάτων μηχανοκίνητων οχημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα45.40 - Πώληση, συντήρηση και επισκευή μοτοσι­κλετών και των μερών και εξαρτημάτων τους47.21 - Λιανικό εμπόριο φρούτων και λαχανικών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.22 - Λιανικό εμπόριο κρέατος και προϊόντων κρέ­ατος σε εξειδικευμένα καταστήματα47.23 - Λιανικό εμπόριο ψαριών, καρκινοειδών και μαλακίων σε εξειδικευμένα καταστήματα47.24 - Λιανικό εμπόριο ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και λοιπών ειδών αρτοποιίας και ζαχαροπλα­στικής σε εξειδικευμένα καταστήματα47.25 - Λιανικό εμπόριο ποτών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.26 - Λιανικό εμπόριο προϊόντων καπνού σε εξει­δικευμένα καταστήματα47.30 - Λιανικό εμπόριο καυσίμων κίνησης σε εξει­δικευμένα καταστήματα47.41 - Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε εξειδικευμένα καταστήματα47.42 - Λιανικό εμπόριο τηλεπικοινωνιακού εξοπλι­σμού σε εξειδικευμένα καταστήματα47.43 - Λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικό­νας σε εξειδικευμένα καταστήματα47.52 - Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.54 - Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συ­σκευών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.59 - Λιανικό εμπόριο επίπλων, φωτιστικών και άλ­λων ειδών οικιακής χρήσης σε εξειδικευμένα καταστήματα47.61 - Λιανικό εμπόριο βιβλίων σε εξειδικευμένα καταστήματα47.64 - Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα47.65 - Λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους σε εξειδικευμένα καταστήματα47.71 - Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε εξειδικευμέ­να καταστήματα47.72 - Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτι­νων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.73 - Λιανικό εμπόριο φαρμακευτικών ειδών (φαρμακεία)47.74 - Λιανικό εμπόριο ιατρικών και ορθοπεδικών ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα47.75 - Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλ­λωπισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα47.77 - Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα55.10 - Ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα55.20 - Καταλύματα διακοπών και άλλα καταλύματα σύντομης διαμονής55.30 - Χώροι κατασκήνωσης, εγκαταστάσεις για οχήματα αναψυχής και ρυμουλκούμενα οχήματα55.90 - Άλλα καταλύματα56.10 - Δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης56.30 - Δραστηριότητες παροχής ποτών59.14 - Δραστηριότητες προβολής κινηματογραφι­κών ταινιών61.10 - Ενσύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηρι­ότητες61.20 - Ασύρματες τηλεπικοινωνιακές δραστηριό­τητες61.30 - Δορυφορικές τηλεπικοινωνιακές δραστηρι­ότητες69.10 - Νομικές δραστηριότητες69.20 - Δραστηριότητες λογιστικής, τήρησης βιβλίων και λογιστικού ελέγχου· παροχή φορολογικών συμβουλών71.11 - Δραστηριότητες αρχιτεκτόνων71.12 - Δραστηριότητες μηχανικών και συναφείς δραστηριότητες παροχής τεχνικών συμ­βουλών75.00 - Κτηνιατρικές δραστηριότητες77.11 - Ενοικίαση και εκμίσθωση αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων77.12 - Ενοικίαση και εκμίσθωση φορτηγών77.21 - Ενοικίαση και εκμίσθωση ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών77.22 - Ενοικίαση βιντεοκασετών και δίσκων77.29 - Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων ειδών προ­σωπικής ή οικιακής χρήσης79.11 - Δραστηριότητες ταξιδιωτικών πρακτορείων79.12 - Δραστηριότητες γραφείων οργανωμένων ταξιδιών85.20 - Πρωτοβάθμια εκπαίδευση85.31 - Γενική δευτεροβάθμια εκπαίδευση85.32 - Τεχνική και επαγγελματική δευτεροβάθμια εκπαίδευση85.41 - Μεταδευτεροβάθμια μη τριτοβάθμια εκπαί­δευση85.51 - Αθλητική και ψυχαγωγική εκπαίδευση85.53 - Δραστηριότητες σχολών οδηγών85.59 - Άλλη εκπαίδευση π.δ.κ.α.86.10 - Νοσοκομειακές δραστηριότητες86.21 - Δραστηριότητες άσκησης γενικών ιατρικών επαγγελμάτων86.22 - Δραστηριότητες άσκησης ειδικών ιατρικών επαγγελμάτων86.23 - Δραστηριότητες άσκησης οδοντιατρικών επαγγελμάτων86.90 - Άλλες δραστηριότητες ανθρώπινης υγείας87.10 - Δραστηριότητες νοσοκομειακής φροντίδας με παροχή καταλύματος87.20 - Δραστηριότητες φροντίδας με παροχή κα­ταλύματος για άτομα με νοητική υστέρηση, ψυχικές διαταραχές και χρήση ουσιών87.30 - Δραστηριότητες φροντίδας με παροχή κα­ταλύματος για ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία87.90 - Άλλες δραστηριότητες φροντίδας με παροχή καταλύματος88.91 - Δραστηριότητες βρεφονηπιακών και παιδι­κών σταθμών92.00 - Τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα93.13 - Εγκαταστάσεις γυμναστικής93.21 - Δραστηριότητες πάρκων αναψυχής και άλ­λων θεματικών πάρκων93.29 - Άλλες δραστηριότητες διασκέδασης και ψυ­χαγωγίας95.11 - Επισκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών και περιφερειακού εξοπλισμού96.02 - Δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής Αναλυτικότερα στην απόφαση ορίζεται οτι:- Οι Υπόχρεοι οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τριών μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας.- Υπόχρεοι που θα προβούν σε έναρξη δραστηριότητας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριάντα ήμερων προ της παρέλευσης της προθεσμίας οφείλουν να συμμορφωθούν εντός τεσσάρων μηνών από τη δημοσίευση της παρούσας.- Οσοι κάνουν έναρξη δραστηριότητας ή σχετική μεταβολή μετά την παρέλευση της προθεσμίας οφείλουν να συμμορφωθούν εντός ενός μηνός από την έναρξη, ή τη μεταβολή.- Αρμόδιες αρχές για τη διενέργεια των ελέγχων, την επιβολή των προστίμων και τη βεβαίωση παραβάσεων της παρ. 1 του άρθρου 65 του ν. 4446/2016 ορίζονται η Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και οι Διευθύνσεις Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.- Οι υπηρεσίες της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Ε.Γ.Σ.Δ.Ο.Ε) και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), εφόσον στα πλαίσια των ελέγχων που διενεργούν βάσει των αρμοδιοτήτων τους, διαπιστώσουν παράβαση της παρ. 1 του άρθρου 65 του ν. 4446/2016, υποχρεούνται σε έγγραφη ενημέρωση της Διεύθυνσης Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας της Αγοράς Προϊόντων και Υπηρεσιών ή της κατά τόπο αρμόδιας Διεύθυνσης Ανάπτυξης για την περαιτέρω εφαρμογή της οριζόμενης με την παρούσα διαδικασίας.- Για τη διενέργεια ελέγχων η Α.Α.Δ.Ε. κοινοποιεί ανά τακτά χρονικά διαστήματα στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κατάλογο στον οποίο περιλαμβάνονται:α) Οι Αριθμοί Φορολογικού Μητρώου του συνόλου των Υπόχρεων.β) Στοιχεία από τα οποία προκύπτει η δυνατότητα ή μη αποδοχής πληρωμών με κάρτα, όπως, ενδεικτικά, εισπράξεις μέσω πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών ή άλλων μέσων πληρωμής με κάρτα, για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.Οι αρμόδιες υπηρεσίες συγκροτούν κλιμάκια ελέγχου αποτελούμενα τουλάχιστον από δύο υπαλλήλους.- Στους παραβάτες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων πεντακοσίων ευρώ. Τα πρόστιμα επιβάλλονται με απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας στην οποία υπάγονται τα ελεγκτικά όργανα που διαπίστωσαν την παράβαση. Τα ελεγκτικά όργανα υποχρεούνται να υποβάλουν εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία διαπίστωσης τέλεσης της παράβασης τις σχετικές εκθέσεις στην Υπηρεσία τους. Η απόφαση επιβολής προστίμου εκδίδεται μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε ργάσιμων ημερών από την υποβολή της σχετικής έκθεσης, και αφού ζητηθεί ακρόαση του διοικούμενου κατά το άρθρο 6 του ν. 2690/1999 (Α' 45), και κοινοποιείται αμελλητί στον παραβάτη.- Η απόφαση επιβολής διοικητικού προστίμου υπόκειται σε ενδικοφανή προσφυγή εντός τριάντα ημερών από την κοινοποίησή της, η οποία ασκείται ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, εφόσον οι διοικητικές κυρώσεις έχουν εκδοθεί από την Διεύθυνση Θεσμικών Ρυθμίσεων και Εποπτείας Αγοράς Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών, και ενώπιον του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στην περιφέρεια του οποίου διαπιστώθηκε η παράβαση, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις. Η απόφαση επί της προσφυγής εκδίδεται μέσα σε προθεσμία τριάντα ημερών από την κατάθεση της προσφυγής.- Το ύψος του επιβληθέντος διοικητικού προστίμου μειώνεται στο ήμισυ εάν:α) Ο υπόχρεος εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης σε αυτόν της σχετικής πράξης και σε κάθε περίπτωση πριν την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής της παρ. 4, προβεί σε καταβολή του. Η καταβολή αυτή συνεπάγεται την αυτοδίκαιη παραίτηση του υπόχρεου από κάθε δικαίωμα προσβολής ή αμφισβήτησης της πράξης επιβολής προστίμου.β) Ο υπόχρεος εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία υποβολής καταγγελίας ή διενέργειας ελέγχου, καταθέσει στην αρμόδια ελεγκτική Υπηρεσία τιμολόγιο που αποδεικνύει την αγορά τερματικού αποδοχής καρτών πληρωμών και μέσων πληρωμής με κάρτα.- Σε περίπτωση που οι αρμόδιες Υπηρεσίες δεχθούν τουλάχιστον πέντε καταγγελίες σε διάστημα τριών διαδοχικών μηνών για την μη αποδοχή πληρωμών με χρήση Μέσων Πληρωμής με Κάρτα από Υπόχρεο, αυτές κοινοποιούνται στην Α.Α.Δ.Ε. και στην Ε.Γ. Σ. Δ.Ο.Ε., προκειμένου να ληφθούν υπόψη κατά τον προγραμματισμό και τη διενέργεια ελέγχων, αρμοδιότητάς τους.

Αυξήθηκαν οι καταθέσεις τον Μάρτιο σύμφωνα με στοιχεία της ΤτΕ

Αύξηση κατά 278 εκατ. ευρώ παρουσίασαν τον Μάρτιο του 2017 οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα, έναντι μείωσης κατά 750 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα με αποτέλεσμα το συνολικό τους ύψος να ανέλθει στα 119,3 δισ. ευρώ, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο 3,1% από 2,9% τον προηγούμενο μήνα.Η εξέλιξη αυτή αντανακλά την αύξηση κατά 590 εκατ. ευρώ των καταθέσεων επιχειρήσεων , έναντι μείωσης κατά 113 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο 12,7% από 10,3% τον προηγούμενο μήνα.avgi

Προθεσμία μέχρι τέλος Ιουλίου: Πώς θα «πιαστούν» όσοι δεν εγκαταστήσουν POS

Τρεις μήνες διορία από την ημερομηνία δημοσίευσης της κοινής υπουργικής απόφασης (πήρε ΦΕΚ χθες 27/4/2016) έχουν μια σειρά επαγγελματικών κλάδων για να εγκαταστήσουν POS. Αν δεν το πράξουν, μένουν ανοικτοί σε έλεγχο και πρόστιμο. Στο στόχαστρο των ελέγχων θα μπαίνουν όσοι εντοπίζονται από τις αρχές ότι δεν συμμορφώθηκαν, ιδιαίτερα δε όμως όσοι δεχτούν 5 καταγγελίες και πάνω από καταναλωτές επειδή δεν είχαν εγκαταστήσει μηχάνημα αποδοχής καρτών για να τους πληρώσουν. Ποιοι επιλέγονται για έλεγχο Η απόφαση που από τις 13 Απριλίου είχε αναγγελθεί με Δελτίο Τύπου πως υπεγράφη-αλλά όπως φαίνεται τελικά υπεγράφη στις 20 Απριλίου και «τρέχει» από χθες που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ- προβλέπει ότι: 1. Εντός 3 μηνών από την δημοσίευση πρέπει οι υπόχρεοι (ακολουθεί αναλυτικός πίνακας) να εγκαταστήσουν POS. Αν όμως κάνουν έναρξη δραστηριότητος 30 μέρες πριν λήξει η διορία (τέλη Ιουνίου-τέλη Ιουλίο), θα έχουν προθεσμία 4 μηνών για να τακτοποιήσουν το θέμα των πληρωμών με κάρτα. Μετά τις 27 Ιουλίου, όσοι κάνουν έναρξη δραστηριότητας θα έχουν περιθώριο μόνον 30 ημερών για να εγκαταστήσουν σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών. 2. Η ΑΑΔΕ θα καταρτίζει λίστες με τις επιχειρήσεις που είναι υπόχρεοι και θα ελέγχει με άλλα στοιχεία αν άρχισαν να πραγματοποιούν ή όχι ηλεκτρονικές συναλλαγές. Οι ύποπτες περιπτώσεις θα δέχονται επίσκεψη ελεγκτών (τουλάχιστον 2 άτομα ανά συνεργείο ελέγχου). 3. Αν οι συναρμόδιες Υπηρεσίες (ΑΑΔΕ, Γενική Γραμματεία Εμπορίου, ΣΔΟΕ κλπ) δεχθούν τουλάχιστον 5 καταγγελίες μέσα σε διάστημα τριών διαδοχικών μηνών για την μη αποδοχή πληρωμών με χρήση Μέσων Πληρωμής με Κάρτα από Υπόχρεο, αυτές μπαίνουν (βάσει συστήματος αξιολόγησης και προτεραιότητος των υποθέσεων) στο πρόγραμμα για τη διενέργεια ελέγχων. 4. Στους παραβάτες επιβάλλεται πρόστιμο 1500 ευρώ, που μειώνεται στο μισό (750 ευρώ) εάν το πληρώσουν άμεσα χωρίς να κάνουν προσφυγή ή αν σπεύσουν εντός 30 ημερών να αγοράσουν POS. Η λίστα των υποχρέων περιλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες (αναλυτικά ανά κωδικό –ΚΑΔ):

ΟΑΕΔ: Πρόγραμμα 10.500 προσλήψεων σε ΟΤΑ-Δημόσιο

ΟΑΕΔ:  Νέα παράταση φαίνεται ότι παίρνει η προκήρυξη από τον ΟΑΕΔ (oaed.gr)για το πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού και άλλων Δημοσίων Φορέων για την απασχόληση...

ΚΕΑ: Τί ισχύει για οικογενειακά επιδόματα ΟΓΑ και κάρτα ανεργίας

ΚΕΑ: Διευκρινίσεις έδωσε ο γενικός γραμματέας Πρόνοιας Δ. Καρέλλας  στην ΕΡΤ αναφέροντας ότι τα χρήματα πιστώνονται στους λογαριασμούς ανεξάρτητα αν έχουν παραλάβει την κάρτα ή όχι. «Εφόσον η κάρτα έχει...

Ραγδαία η αύξηση του αριθμού των POS

Αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς ο αριθμός των τερματικών αποδοχής καρτών (POS) στην χώρα μας την τελευταία διετία, μετά την επιβολή των κεφαλαιακών περιορισμών, αλλά και των πρόσφατων νομοθετικών ρυθμίσεων για την αποδοχή του πλαστικού χρήματος. Ειδικότερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Cardlink, στη διάρκεια των τελευταίων 4 μηνών προστέθηκαν στην αγορά περίπου 60.000 νέα POS, με αποτέλεσμα σήμερα να ξεπερνούν τα 360.000 σε αριθμό από 305.000 περίπου στο τέλος του 2016. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Cardlink στο τέλος του έτους τα POS θα ξεπεράσουν τα 420.000. Υπενθυμίζεται ότι σχεδόν δύο χρόνια πριν δεν ξεπερνούσαν τα 150.000, περίπου. Ο τζίρος μέσω των POS ανήλθε το 2016 σε 19 δισ. ευρώ και το πρώτο τετράμηνο του 2017 σε 5,5 δισ. ευρώ. Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η εταιρία, η αύξηση του αριθμού των POS και γενικότερα η μεγάλη αύξηση του αριθμού χρεωστικών καρτών επέφερε και μείωση του μέσου ποσού συναλλαγής των ελληνικών καρτών. Στις πιστωτικές από 100 ευρώ το 2013, σε 61 ευρώ τον Απρίλιο του 2017 και στις χρεωστικές από 60 ευρώ το 2013 σε 41 ευρώ το Απρίλιο του 2017 αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Πολύ μεγάλη είναι και η διείσδυση των ανέπαφων πληρωμών. Το ποσοστό διείσδυσης έφθασε το 22% τον Απρίλιο του 2017 από μόλις 0,4% το 2014. Το μέσο ποσό από 46 ευρώ το 2014 υποχώρησε στα 24 ευρώ το Απρίλιο του 2017. Οι κλάδοι που παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση με ποσοστά άνω του 100% σε ετήσια βάση είναι των κλάδων εστίασης (fast food), σουπερ μάρκετ, τροφίμων λιανικής κλπ. newsbeast

Εφορία: Ποιοι θα πάρουν πίσω το τέλος επιτηδεύματος που έχουν πληρώσει

H εφορία επιστρέφει φόρους; Κι όμως, καθώς σύμφωνα με εγκύκλιο εγκύκλιο που εξέδωσε ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γ. Πιτσιλής, επιστρέφονται τα ποσά του τέλους επιτηδεύματος που υποχρεώθηκαν να καταβάλουν εντός του 2015 για τις χρήσεις 2011 και 2012 ή για τα οικονομικά έτη 2012 και 2013 όσες εταιρείες και λοιπά νομικά πρόσωπα υπέβαλαν εκ των υστέρων εκπρόθεσμες δηλώσεις διακοπής δραστηριοτήτων με ημερομηνίες πραγματικής διακοπής πριν το 2011. Συγκεκριμένα, με την εγκύκλιο του κ. Πιτσιλή οι απαιτήσεις κατά του Δημοσίου για επιστροφή των ποσών του τέλους επιτηδεύματος που κατέβαλαν για τα οικονομικά έτη 2012 και 2013 όσες εταιρείες και λοιπά νομικά πρόσωπα είχαν παύσει να λειτουργούν πριν το 2011 δεν έχουν παραγραφεί, καθώς η τριετής περίοδος παραγραφής, την οποία προβλέπει το δημόσιο λογιστικό, αρχίζει να μετρά όχι από τη λήξη των οικονομικών ετών στα οποία υποβλήθηκαν οι φορολογικές δηλώσεις για τις συγκεκριμένες χρήσεις, δηλαδή όχι από την 1η-1-2013 ή από την 1η-1-2014, αλλά από το 2015, δηλαδή από τότε που καταβλήθηκαν τα συγκεκριμένα ποσά. Ειδικότερα, βάσει της εγκυκλίου, στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης διακοπής εργασιών όπου το τέλος επιτηδεύματος για το διάστημα μετά την εκπρόθεσμη διακοπή έχει ενδεχομένως ήδη καταβληθεί, για όσα τέλη επιτηδεύματος έχουν βεβαιωθεί και καταβληθεί για τα οικονομικά έτη 2012 και 2013, η τριετής παραγραφή της κάθε απαίτησης κατά του Δημοσίου για επιστροφή του τέλους αυτού δεν ξεκινά από τον χρόνο βεβαίωσης του σχετικού ποσού ή από την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του κάθε νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας διότι δεν κατέστη τότε αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, αλλά από τον χρόνο καταβολής του, δηλαδή από τότε που ήταν δυνατή η δικαστική επιδίωξή του κατά του Δημοσίου. Συνεπώς, οι εταιρίες και τα λοιπά νομικά πρόσωπα των παραπάνω περιπτώσεων δικαιούνται να πάρουν πίσω τα ποσά των τελών επιτηδεύματος που κατέβαλαν αδίκως στο Ελληνικό Δημόσιο.

Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης – ΚΕΑ: Πληρωμή δεύτερη δόση

ΚΕΑ: Σήμερα Παρασκευή 28 Απριλίου πραγματοποιείται η δεύτερη πληρωμή του Προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης. Διαβάστε την σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας. Σήμερα θα μπουν λεφτά στον λογαριασμό των δικαιούχων του...

Νέος γύρος διαβουλεύσεων με τους θεσμούς. Έως την Κυριακή μπορούμε να κλείσουμε τη συμφωνία

Νέο γύρο διαβουλεύσεων θα έχει σήμερα το μεσημέρι το oικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης με τους επικεφαλής των θεσμών ενώ παράλληλα θα διεξάγονται συζητήσεις των τεχνικών κλιμακίων καθώς υπάρχουν ακόμη ανοικτά μέτωπα. Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων επιστρέφουν την Παρασκευή ​το απόγευμα​ ο υπουργός Οικονομικών κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος και τα άλλα στελέχη της κυβέρνησης έχοντας απέναντί τους -κυρίως- την εκπρόσωπο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντέλια Βελκουλέσκου και πάνω στο τραπέζι το σχέδιο μνημονίου από την πλευρά του Ταμείου. Kυβερνητικές πηγές δηλώνουν ότι οι περισσότερες από τις εκκρεμότητες της συμφωνίας έχουν ήδη κλείσει. Σήμερα αναμένεται η έναρξη των συζητήσεων ανάμεσα στους υπουργούς και τους επικεφαλής του κουαρτέτου «επί των κειμένων εργασίας», όπως ανέφερε χθες κυβερνητικός αξιωματούχος. Όπως ανέφερε ανώτατος κυβερνητικός αξιωματούχος, υπάρχει η ελπίδα ότι θα έχουμε συμφωνία μέχρι την ερχόμενη Κυριακή. «Tο ΔΝΤ επιμένει σε πολλά θέματα που δεν μας αρέσουν αλλά η πρώτη εικόνα δείχνει πως δεν υπάρχει διάθεση κωλυσιεργίας εκ μέρους τους και θεωρώ ότι έως την Κυριακή μπορούμε να κλείσουμε τη συμφωνία. Τα πιο μεγάλα θέματα τα λύσαμε στη Μάλτα, τώρα έχουν μείνει από δύο-τρία μικρά διάσπαρτα ζητήματα σε όλα τα θέματα». Σημειώνεται, πάντως, ότι άλλο στέλεχος της διαπραγματευτικής ομάδας εκτίμησε ότι η συμφωνία θα έχει επιτευχθεί μέχρι την Τετάρτη. thetoc

Focus: Αιωνίως θα πληρώνουμε για την Ελλάδα

Στο ελληνικό ζήτημα επανέρχεται το γερμανικό περιοδικό Focus δημοσιεύοντας μια συνέντευξη του οικονομολόγου Τόμας Μάγιερ, ο οποίος σκιαγραφεί ένα εξαιρετικά δυσοίωνο μέλλον για την Ελλάδα αλλά και για την ΕΕ. «Για τον Γερμανό κορυφαίο οικονομολόγο Τόμας Μάγιερ η κατάσταση στην Ελλάδα γίνεται όλο και πιο κρίσιμη. ‘Μέχρι σήμερα η Αθήνα δεν έχει θέσει τέλος στον πελατειακό κράτος, στο οποίο η οικογένεια και η φροντίδα των φίλων και συγγενών έχουν μεγαλύτερη αξία απ’ ό,τι το κράτος και η κοινωνία’». Το περιοδικό, επικαλούμενο πληροφορίες της εφημερίδας Bild αναφέρει ότι «οι Έλληνες πολίτες και οι ελληνικές επιχειρήσεις χρωστάνε όλο και περισσότερους φόρους! Τους πρώτους δύο μήνες της χρονιάς καταγράφηκε νέο ρεκόρ ύψους 2,6 δις ευρώ. Συνολικά οι Έλληνες χρωστάνε στο κράτος τους 94 δις ευρώ – περισσότερο από το μισό των ετήσιων οικονομικών επιδόσεων. Τα υψηλά χρέη προς την εφορία δεν είναι όμως ο μόνος λόγος για τον οποίο ο Μάγιερ θεωρεί τη χώρα, που απειλείται συνεχώς με πτώχευση, χαμένη υπόθεση. ‘Η κατάσταση είναι εντελώς μπερδεμένη. Για την Ελλάδα το τρένο αναχώρησε ήδη πριν από δύο χρόνια. Θα πληρώνουμε αιωνίως για την Ελλάδα!’». Στη συνέχεια ο πρώην επικεφαλής οικονομολόγος της Deutsche Bank υποστηρίζει ότι «η Ελλάδα μέχρι σήμερα απέφευγε να υλοποιήσει τις βασικές μεταρρυθμίσεις στον δημόσια τομέα» για να καταλήξει στις συνέπειες για την ΕΕ: «’Σήμερα δεν υπάρχουν μέσα πίεσης στην πολύ μεγαλύτερη κρίση της Ιταλίας, γιατί η Ελλάδα δεν τιμωρήθηκε παραδειγματικά. Η ασθένεια εξαπλώθηκε με αφετηρία την Ελλάδα’». Πηγή: Deutsche Welle

Ριζικές αλλαγές στη δομή και τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζικών καταστημάτων

Ριζικές αλλαγές στη δομή και τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζικών καταστημάτων σχεδιάζονται με τη συνδρομή των νέων τεχνολογιών λόγω της ανάγκης των χρηματοπιστωτικών ομίλων να περιορίσουν το κόστος τους και να προσφέρουν εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες τους. Χαρακτηριστικά είναι τα όσα υποστήριξαν στελέχη των ελληνικών τραπεζών στο 4th Digital Finance Forum με τίτλο «Ο χρηματοπιστωτικός τομέας στην εποχή του phygital». Το κεντρικό μήνυμα ήταν πως τα καταστήματα θα συνεχίσουν να υπάρχουν αλλά με σαφώς διαφορετική μορφή, καθώς θα συνδυάζουν πολύ περισσότερες αυτοματοποιημένες συναλλαγές και μικρότερο αριθμό εργαζομένων. Θα πρόκειται για ένα μίγμα φυσικού (physical) και ψηφιακού (digital) καταστήματος που θα αποκαλείται «phygital». Ειδικότερα, ο Γιώργος Κωστόπουλος από το τμήμα «Customer Innovation, Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα» του ομίλου Πειραιώς σημείωσε πως το e-branch της Τράπεζας αποτελεί το πρώτο βήμα για τον γάμο μεταξύ του φυσικού και του ψηφιακού καταστήματος. Έτσι, το e-Branch διαθέτει «ταμείο από απόσταση», δωρεάν wi-fi και έχει καταφέρει να μειώσει τις μικροσυναλλαγές του κοντινού φυσικού καταστήματος κατά 64%. Ευχάριστη έκπληξη αποτελεί μάλιστα η θετική ανταπόκριση των ηλικιωμένων πελατών: «Έχουμε πελάτες όλων των ηλικιών και μάλιστα πολλούς ηλικιωμένους. Παρατηρούμε μάλιστα συχνά πως πολλοί εξ’ αυτών που ήταν αρχικά διστακτικοί, όχι μόνο προσαρμόζονται γρήγορα και επανέρχονται, αλλά επίσης προτρέπουν και άλλους συνομηλίκους τους να έρθουν στο e-Branch. Χαριτολογώντας θα έλεγα πως σε περιόδους καταβολών των συντάξεων, το ηλεκτρονικό μας κατάστημα μοιάζει με ένα μοντέρνο ΚΑΠΗ». Ο Παναγιώτης Οικονόμου, επικεφαλής τομέα «Contact Center και i-Bank Stores» της Εθνικής Τράπεζας ΕΤΕ -2,43%, συμφώνησε με τον Κωστόπουλο τόσο στη διαφαινόμενη «phygital» μορφή των καταστημάτων, όσο και στη χαρακτηριστική προσαρμοστικότητα των ατόμων μεγάλης ηλικίας στα ηλεκτρονικά καταστήματα. «Τα καταστήματα θα παραμείνουν κομβικά σημεία εξυπηρέτησης των πελατών, αλλά θα αλλάξουν. Η νέα μορφή των καταστημάτων θα πρέπει: α) Να προσφέρει εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες β) Να επιλύει τα προβλήματα του πελάτη μέσα στο κατάστημα και γ) Να αποτελεί ψηφιακό πρεσβευτή. Θα δούμε και στην Ελλάδα καταστήματα “phygital”. Άλλωστε ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο λειτουργούν καταστήματα όπου γίνονται ψηφιακές συναλλαγές με την υποστήριξη 1-2 υπαλλήλων» υποστήριξε ο κ. Οικονόμου, συμπληρώνοντας τις πολύ θετικές εντυπώσεις για την πορεία των i-Bank Stores: «Έχουν συμβάλλει πολύ στη μείωση της ουράς στα πολυσύχναστα καταστήματα και θέλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό τους» (στα πέντε ήδη λειτουργούντα θα προστεθούν άλλα φέτος, εξέλιξη που θα συνεχιστεί και στο μέλλον). Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η Γέλφη Σαμπατακάκη, διευθύντριας Marketing και Επικοινωνίας Retail Banking της Eurobank. «Ο ρόλος του φυσικού καταστήματος έχει αλλάξει με έντονη στροφή προς τα ηλεκτρονικά μέσα συναλλαγών, ιδίως μετά την επιβολή των capital controls και του νόμου για τη θέσπιση του αφορολόγητου ορίου εισοδήματος. Θα πρέπει να δημιουργούμε συνεχώς “phygital” εμπειρίες, πράγμα που στην Eurobank κάνουμε μέσα από πολλούς τρόπους». Η κα Σαμπατακάκη αναφέρθηκε επίσης στην πολύ ικανοποιητική πορεία του πιλοτικού καταστήματος (“Pilot Branch”) στο Κολωνάκι, όπου μεταξύ άλλων στόχο έχει να εξαφανίσει το έγχαρτο προωθητικό υλικό. Επίσης, η κα Σαμπατακάκη μίλησε και για τους “Digital Experts”, δηλαδή τη συνεργασία της Τράπεζας με πανεπιστημιακά ιδρύματα, μέσω της οποίας φοιτητές εκπαιδεύουν τους πελάτες στον ψηφιακό κόσμο του καταστήματος.